4.9.2011

Otsikko unohtui...

En tiedä, mistä pikaruokalat, kebabravintelit ja muut hankkivat mainoksensa. Ne hinnastot, joista tussilla tussataan numerot niin, että omat hinnat saadaan kohdilleen. Toisilla hinnat on teetty suoraan julisteisiin ja niissä on jopa kuvat. Ongelma on se, että kun hinnat vaihtuu, täydellisyys murtuu.

No sitten syntyy perinteinen kebabkyltti, eli sellainen, jossa on jollain kopiopaperilla korjattu pitan tai jonkun muun hinta. Hinnathan tahtovat nousta, nääs, eikä alvariinsa voi pienyrittäjä uusia kylttejä tilata. Mutta nousee ne ylikansallisillakin. Eilen söin suklaasundaen (tästä enemmän myöhemmin) ja huomasin, että Sokoksen Mäkkikin oli siirtynyt 1,50 egen hintaan. Melkoista ryöstöä jo, vaikka annos nannaa onkin. Jotenkin vaan lollautti tsekata hinnastoa.

Näkyy huonosti, mutta klikatkaa isommaksi. Kuusi kvadriljoonaa ravintolaa, mutta silti tussilla tuunataan hinnastot. Se on mukava, että käsityön leima säilyy ketjuravintoloissakin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti