Klikkaa suurentaaksesi kuvaa! |
Vaihtoehdoksi jää mennä junalla, jolloin kannattaa ehdottomasti matkata pitemmät matkat yöllä. Säästyy ainakin siltä ulvovalta kakaralta ja venäläiseltä tyypiltä, joka kuuntelee kännykkänsä kaiuttimella trancea koko yön. Mikään ei peittoa silkinohutta unta huojuvassa vaunussa. Samalla kun alakerran pedillä pötköttävä ylipainoinen pölynimurikauppias kuorsaa ja haisee sille ylihintaiselle oluelle, mikä hänen päälleen kaatui ravintolavaunussa siinä kahden kieppeillä yöllä.
Joskus kuitenkin käy tuuri ja saat olla hytissäsi yksin. Junien kanssa, etenkin talvella, on syytä varautua myöhästymisiin. Tunnin tai parin myöhästyminen on hyvinkin mahdollista, mikäli näillä leveysasteilla harvinainen talvinen lumikatastrofi yllättää. Mikään ei tympäise enempää kuin aikainen herääminen vain todetaksesi, että junasi on reippaasti myöhässä. Sinulla on nälkä ja jano, kätesi tärisevät. Hätä ei onneksi ole paha, mikäli olet osannut valmistautua. Intercityjen hyteissä on tuollainen alasvedettävä verho, jonka taakse mahtuu käteväsi tölkillinen kolaa aamuksi ja vaikka kolmioleipäsetti. Tölkki jää täten kylmää ikkunaa vasten ja verho eristää sen hytin ilmastosta. Kola ei varsinaisesti ole jääkylmää, mutta viileä aamuhörppy palkitsee varmasti enemmän kuin tölkillinen genitaalialueen lämpöistä juomaa.
Nooh, itse olen ymmärtänyt, että Finnairin lentoemänniltä vaaditaan hitusen verran enemmän kuin monilla muilla lentoyhtiöillä. Vai onko mielestäsi vapaapäiväksi luettavissa 24h? Eli kun itse pääsisit töistä klo 16, niin voisit mennä seuraavana päivänä töihin klo 16 ja välissä olisi yksi vapaapäivä? Olisihan se kivaa käyttää näitä vapaapäiviä vaikka mihin omiin juttuihin, innosta hihkuen ottaisin tämän omallekin alalleni vastaan, jos ehdotettaisiin! Ja aika monella lentoyhtiöllä saa lentoemännät valita, jaksaako lähteä kaukolennolle vaiko eikö, onhan se kuitenkin niin raskasta. Että jos ei huvita sellainen työvuoro, ni ei oo pakko. :) Finskillä sentään työt tehdään, jos niin listassa lukee.
VastaaPoistaFinskillä on myös kuulemani mukaan koenukkumiskomitea testaamassa hotelleja. Tällainen varmasti löytyy kaikista Suomen suurimmista pörssiyhtiöistä...
VastaaPoistaEi siinä, ihan Pallismainen työhän se on. Jos tarvitaan uutta verta joukkoon, olen valmis, kunhan ulkomaanpäivärahat juoksee.
pallismainen, tarkoitin.
VastaaPoistaSit jos tässä blogissa joskus kehutaan niiden lentoemäntien tarjoilemia ns. ruoka-annoksia, hylkään teidät.
VastaaPoistaNo kuvitellaanpa skenaario: Jos Finski pitkittyvän lakon takia menettää miljoonia päivässä, maine kärsii ja asiakassuhde huononee, mistähän sitä säästetään kun aletaan laskea summaa viivan alle jossain vaiheessa? Lentoalalla tuskin halutaan karsia koneiden laadusta, niiden tulee pysyä ilmassa. Mutta sen paskan sämpylän ja pelastusohjeet voi kyllä taitava pantomiimikko ulkomailtakin hoitaa.
VastaaPoistaELi bitch get to work when you still got a job! Money runs the game and you got shit.
Ai niin ja eikös ulkomaisissa hotelleissa ole vielä pekonikulttuurikin voimissaan aamiaisella? What a job!
VastaaPoistaLentokoneruoka on kyllä ihan oma maailmansa. Yleensä aika pelottava maailma. Se vaan on toisaalta niin, että meikäläinen on lentokoneessa yleensä niin perkulan nälkäinen, että syön mitä vaan antaumuksella. Mutta lentoemoja paskasta ruoasta ei voi syyttää.
VastaaPoistaJa mainittakoon, että lentäessäni Luftwaffella kesällä sain - tai siis me kaikki saatiin - jälkkäriksi jotain hyvää suklaajuttua, en kyllä muista mitä.
Välitän kiitokset täältä pohjoisesta!
VastaaPoistahttp://www.lapinkansa.fi/cs/Satellite/Lappi/1194658108645/artikkeli/lentolakosta+tulossa+lapille+mittavat+vahingot.html
Bitch, get back to work or I'll kick you in the nuts..!
VastaaPoista