31.12.2010

Mmm... beer II

Hitto, olin lähes varma, että olin jo kirjoittanut tästä aiheesta. Se johtuu tuosta otsikosta. Olin nimittäin kirjoittanut oluesta aiemmin ja käyttänyt tätä Homerin kuulua lainausta. Mutta näköjään Duff-artikkeli oli kirjoittamatta.

Jo vuosia olen ihmetellyt maailman duffittomuutta. Eli siis sitä, että TV:stä tuttua Duff-brändiä ei kukaan ole ottanut omakseen ja alkanut tehdä olutta sillä nimellä. Olen järkeillyt, että mahdollisia syitä on kaksi: joko kellään ei ole rahaa tarpeeksi oikeuksien ostamiseen tai sitten TV-sarjan mukaan olisi ongelmallista nimetä alkoholijuomaa. Jälkimmäinen pätee varmaan Suomessa, mutta vaikea uskoa, että muualla maailmassa olisi samanlaisia ongelmia. Siellä on demarien valta kuitenkin pienempi.

Nyt sitä kuitenkin näyttää kauppohin tulleen. Tämä yksilö löytyi Tammelantorin K-Marketista Tampereelta. Mausta en osaa sanoa mitään ihmeellistä, mutta huumoriarvo on kohdallaan. Homerilta me kaikki voisimme oppia paljon eri elämän aloilta. Miksi emme aloittaisi juomalla hänen oluttaan.

Kallistahan tämä tietysti on verrattuna normibisseen, jolta se maistuu. Ei siis jokapäiväiseen käyttöön. Harmi sinänsä. Joku muuten tiesi kertoa, että City-lehdessä tai jossakin olisi ollut juttua tästä aineesta ja että nimikkeellä ei olisi mitään tekemistä tän TV-sarjan kanssa. Mä ymmärrän sen niin, että kukaan ei ole siis maksanut kellekään mitään lisenssistä. Kummallista.

Ja niin, jos joku nyt ei tiedä, mistä puhutaan, niin äkkiä Googleen siitä.

1 kommentti:

  1. Espanjasta tuli kerran Duff-olutta mukaan, vähän erilainen oli etiketti, saksassa tehtyä, 4,9%. Muistaakseni oli vähän enemmän makua ku suomalaisissa perus kaljoissa. Hyvää oli.

    VastaaPoista